سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سندرم تنفسی خاورمیانه coronavirus (MERS-CoV) در امارات متحده عر

در 7 اکتبر سال 2019 ، کانون ملی IHR کانونی امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) WHO را به یک مورد تایید آزمایشگاهی از سندرم تنفسی کورونویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) اعلام کرد.

 

این بیمار یک کشاورز مذکر 44 ساله غیر ملی از شهر العین ، منطقه ابوظبی امارات است. وی در 25 سپتامبر 2019 دچار تب ، آبریزش بینی ، سردرد ، استفراغ ، سرفه مولد و تنگی نفس شد و در 29 سپتامبر در بیمارستان بستری شد. آسپیرات نازوفارنژال جمع آوری و آزمایش مثبت برای MERS-CoV با واکنش زنجیره ای پلیمراز معکوس رونویسی (RT-PCR) در 3 اکتبر در آزمایشگاه مرکز پزشکی شیخ خلیفه انجام شد. بیماری بیماری های زمینه ای از جمله دیابت قند ، فشار خون بالا و هیپرلیپیدمی دارد. وی سابقه ارتباط نزدیکی با شترهای غیرمترقبه و گوسفند در مزارع اطراف در طول 14 روز قبل از شروع علائم دارد. وی سابقه سفر اخیر را نداشته و درگیر ذبح حیوانات نشده است. از 14 اکتبر ، بیمار در وضعیت پایداری قرار دارد و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه (ICU) قرار دارد.

 

این اولین مورد عفونت MERS-CoV است که از ماه مه سال 2018 از امارات متحده عربی گزارش شده است. از سال 2012 ، امارات متحده عربی 88 مورد (از جمله بیمار گزارش شده در بالا) از عفونت MERS-CoV و 12 مرگ همراه گزارش کرده است.

 

در سطح جهانی ، از سال 2012 تا 8 اکتبر 2019 ، در مجموع 2،470 مورد آلودگی آزمایشگاهی از آلودگی به MERS-CoV به WHO گزارش شده است ، از جمله 851 مرگ همراه. این تعداد جهانی تعداد کل موارد آزمایش شده توسط آزمایشگاه را گزارش داده است که طبق مقررات بین المللی بهداشت (IHR 2005) تا به امروز به WHO گزارش شده اند. تعداد کشته ها شامل مرگ و میرهایی است که به WHO و از طریق پیگیری وزارت بهداشت در کشورهای عضو آسیب دیده گزارش شده است.

 

پاسخ بهداشت عمومی

پس از شناسایی بیمار ، گزارش حادثه ، تحقیقات در مورد و ردیابی تماس با ما آغاز شد. تحقیقات ادامه دارد و شامل غربالگری تماسهای خانگی و شغلی در مزرعه ای است که بیمار در آن کار می کند و کارمندان مراقبت های بهداشتی در بیمارستانی که وی در حال معالجه است.

 

تا به امروز ، در کل 61 تماس از جمله 57 کارگر مراقبت های بهداشتی و 4 همکار مزرعه که در همان خانواده زندگی می کنند شناسایی شده است. تمام تماسهای شناسایی شده بیمار به مدت 14 روز پس از آخرین تماس آنها با بیمار ، برای بروز علائم تنفسی یا دستگاه گوارش به مدت 14 روز تحت نظارت قرار می گیرند. از 57 تماس مراقبت های بهداشتی ، پنج نفر پس از بروز علائم تنفسی از کار خود محدود شدند. تمام مخاطبین برای MERS-CoV مورد آزمایش قرار گرفتند و نتایج آزمون منفی بود.

 

به مقامات دامپزشکی ابلاغ شده و تحقیقات برای MERS-CoV در حیوانات در حال انجام است.

 

ارزیابی ریسک WHO

عفونت با MERS-CoV می تواند باعث بیماری شدید و در نتیجه مرگ و میر بالا شود. انسان ها از تماس مستقیم یا غیرمستقیم با شترهای دردمند به MERS-CoV آلوده می شوند. MERS-CoV توانایی انتقال بین انسان را نشان داده است. تاکنون ، انتقال غیرقابل مشاهده انسان به انسان ، عمدتاً در مناطق مراقبت های بهداشتی رخ داده است.

 

اطلاع رسانی موارد اضافی ارزیابی کلی خطر را تغییر نمی دهد. WHO انتظار دارد که موارد اضافی عفونت MERS-CoV از خاورمیانه گزارش شود ، و مواردی که توسط افرادی که ممکن است بعد از قرار گرفتن در معرض شترهای غیرقانونی ، فرآورده های حیوانی (عفونت) به این کشور مبتلا شوند ، صادر می شوند. شیر خام شتر) یا انسانها (برای مثال در یک مرکز درمانی یا تماسهای خانگی).

 

WHO همچنان بر وضعیت اپیدمیولوژیک نظارت می کند و ارزیابی ریسک را بر اساس آخرین اطلاعات موجود انجام می دهد.

 

مشاوره WHO

براساس وضعیت فعلی و اطلاعات موجود ، WHO تمام کشورهای عضو را ترغیب می کند تا نظارت خود را در مورد عفونت های حاد تنفسی ادامه دهند و هرگونه الگوهای غیر معمول را با دقت بررسی کنند.

 

اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت برای جلوگیری از شیوع احتمالی MERS-CoV در مراکز درمانی بسیار مهم است. شناسایی بیماران مبتلا به عفونت MERS-CoV همیشه ممکن نیست زیرا مانند سایر عفونت های تنفسی ، علائم اولیه عفونت MERS-CoV غیر اختصاصی است. بنابراین ، کارکنان بهداشت و درمان باید صرف نظر از تشخیص آنها ، اقدامات احتیاطی استاندارد را به طور مداوم با تمام بیماران اعمال کنند. در صورت مراقبت از بیماران با علائم عفونت حاد تنفسی ، باید اقدامات احتیاطی قطره ای به اقدامات احتیاطی استاندارد اضافه شود. اقدامات احتیاطی تماس و محافظت از چشم باید هنگام مراقبت از موارد احتمالی یا تایید شده از عفونت MERS-CoV اضافه شود. در هنگام انجام مراحل تولید آئروسل باید از اقدامات احتیاطی ناشی از هوا استفاده شود.

 

شناسایی زودرس ، مدیریت موارد و جداسازی ، همراه با اقدامات پیشگیری و کنترل مناسب عفونت می تواند از انتقال انسان به انسان MERS-CoV جلوگیری کند.

 

MERS-CoV باعث بروز بیماری شدیدتر در افراد مبتلا به بیماریهای مزمن پزشکی مانند دیابت قندی ، نارسایی کلیه ، بیماری مزمن ریه و ایمنی به خطر افتاده