سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویروس کرونا را بهتر بشناسید

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، کورون ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها را تشکیل می دهند که می توانند پرندگان و پستانداران ، از جمله انسانها را آلوده کنند.

 

این ویروس ها مسئول شیوع بیماری های مختلف در سراسر جهان از جمله بیماری همه گیر سندرم شدید تنفسی حاد (SARS) 2002-2003 و شیوع سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) در کره جنوبی در سال 2015 بوده اند. -nCoV) در دسامبر سال 2019 شیوع بیماری در چین را برانگیخت و نگرانی بین المللی را برانگیخت.

 

در حالی که برخی از ویروس های کرومی باعث همه گیری های ویرانگر شده اند ، برخی دیگر مانند سرماخوردگی باعث عفونت های خفیف تا متوسط ??تنفسی می شوند.

 

علل

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، تمام کرون ویروس ها بر روی سطح بیرونی خود که شبیه نقاط یک تاج یا "تاج" به زبان لاتین است ، بر روی سطح بیرونی آنها ظاهر می شوند. هفت کورو ویروس شناخته شده می توانند انسان را آلوده کنند ، از جمله رمان کرونا ویروس شناسایی شده در سال 2019.

 

جان کارت ، استاد دانشیار میکروبیولوژی و ایمونولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد ، در گفتگوی با Live Science گفت: هسته زیر یک قسمت بیرونی برجسته شده توسط کروناویروس یک هسته گرد و درشت پروتئین و یک غشای "چرب" است. هسته حاوی ماده ژنتیکی است که ویروس می تواند به سلولهای آسیب پذیر تزریق کند تا آنها را آلوده کند. کارت گفت: پروتئین های به اصطلاح سنبله از درون هسته تا سطح ویروسی گسترش می یابند و به ویروس اجازه می دهند سلول های خاص بدن را بشناسد و به آن بست.

 

وی اضافه کرد: "هنگامی که سنبله گیرنده خود را [بر روی سلول میزبان] درگیر کند ، یک آبشار انجام می شود که منجر به ادغام ویروس با سلول می شود." این ادغام به ویروس اجازه می دهد مواد ژنتیکی خود را آزاد کرده و ماشین آلات داخلی سلول را ربوده شود. وی افزود: "همین اتفاق می افتد ، ویروس کت خود را ریخته و سلول را به کارخانه ای تبدیل می کند که ویروس های جدید را شروع می کند."

 

مرتبط: 9 کشنده ترین ویروس روی زمین

 

چهره ای از خفاش نعل اسب

coronavirus رمان ممکن است در خفاش ها آغاز شده باشد و قبل از آلوده شدن به انسان ، به موجودی دیگر ، هنوز ناشناخته پرید. (اعتبار تصویر: Shutterstock)

چندین تاج ویروس از حیوانات به عنوان میزبان اصلی خود استفاده می کنند و برای آلوده شدن به انسان نیز تکامل یافته اند. پیش سازهای موجود در هر دو نوع انسداد عروق SARS و MERS در خفاش ها ظاهر می شوند. ویروس SARS از خفاش ها به مخمرها (پستانداران کوچک و شبانه) در مسیر خود به سمت مردم پرید ، در حالی که MERS قبل از گسترش به انسان شترها را آلوده می کرد. شواهد نشان می دهد که کروناویروس رمان نیز پس از عبور از یک واسطه ای از خفاش ها به سمت انسانها پرش کرد ، اگرچه دانشمندان هنوز موجودات واسطه آلوده را شناسایی نکرده اند.

 

براساس CDC ، چهار عارضه متداول ویروس انسانی - 229E ، NL63 ، OC43 و HKU1 - از حیوانات به سمت انسان نرفتند بلکه از انسان به عنوان میزبان طبیعی خود استفاده کردند. کرت گفت: این کروناویروسهای متولد شده توسط انسان "احتمالاً به منظور افزایش حداکثر گسترش در بین جمعیت و نه بیماری زایی" تکامل یافته اند. وی افزود: این ممکن است توضیح دهد که چرا به نظر می رسد coronavirus هایی که از حیوانات منتقل می شوند باعث ایجاد بیماری های شدیدتر در انسان می شوند ، اما این ایده همچنان سفته بازی است.

 

کرونو ویروس ها را می توان از طریق قطرات تنفسی که افراد آلوده هنگام نفس کشیدن ، سرفه یا عطسه از بدن خارج می کنند ، انتقال یافت. یک ماسک جراحی معمولی نمی تواند ذرات ویروسی موجود در این قطرات را مهار کند ، اما اقدامات ساده - مانند شستن دست ها ، ضد عفونی کردن سطوح و اشیاء که اغلب لمس می شود و جلوگیری از لمس صورت ، چشم و دهان - می تواند خطر عفونت را به شدت کاهش دهد.

 

دکتر نانسی مسنیر ، مدیر مرکز مرکز ملی ملی برای ویروس ها گفت: ویروس ها به طور کلی نمی توانند بیش از چند ساعت بر روی سطوح خارج از میزبان انسانی زنده بمانند ، اما افراد می توانند برای یک پنجره کوتاه ، یک کرو ویروس از یک سطح آلوده جمع کنند. ایمنی و بیماریهای تنفسی ، در جریان کنفرانس خبری CDC در اوایل سال 2020 گفت: دانشمندان هنوز نمی دانند که تا چه مدت رمان ویروس رمان می تواند در خارج از میزبان زنده بماند.

علائم

در انسان ، کورو ویروس ها به طور معمول باعث ایجاد عفونت تنفسی با علائم خفیف تا شدید مانند آنفولانزا می شوند ، اما علائم دقیق بسته به نوع کروناویروس متفاوت است.

 

به گفته CDC ، چهار تاج ویروس مشترک انسان می تواند باعث ایجاد آبریزش بینی ، سردرد ، سرفه ، گلودرد و تب شود. در زیر مجموعه افراد ، از جمله افراد مبتلا به بیماری قلبی ریوی یا سیستم ایمنی ضعیف ، عفونت ویروسی می تواند به یک عفونت شدید تنفسی پایین تر مانند ذات الریه یا برونشیت پیشرفت کند.

 

مرتبط: ویروسی شدن: 6 یافته جدید در مورد ویروس ها

 

در مقایسه ، عفونتهای شدید MERS و SARS اغلب به ذات الریه مبتلا می شوند. علائم دیگر MERS شامل تب ، سرفه و تنگی نفس است ، در حالی که SARS می تواند باعث تب ، لرز و درد بدن شود. براساس گزارش نیویورک تایمز ، SARS در اوایل سال 2000 با مرگ و میر 9.6 درصد بود ، در حالی که MERS نرخ مرگ و میر را بین 30 تا 40 درصد تخمین زده است.

 

coronavirus رمان باعث علائمی شبیه به سایر coronaviruses می شود ، باعث تب ، سرفه و مشکل در تنفس در بیشتر بیماران می شود. علائم نادر شامل سرگیجه ، تهوع ، استفراغ و آبریزش بینی است. از فوریه 2020 ، دانشمندان میزان مرگ و میر 2019 -CCVV را 2? تخمین می زنند ، اگرچه ممکن است این میزان با توجه به شدت مورد مطالعه تا کنون کمی کاهش یابد. با توجه به موارد خفیف تر عفونت ، میزان مرگ و میر تخمین زده می شود.

تشخیص و درمان

مطابق CDC ، پزشکان می توانند با تجزیه و تحلیل نمونه های تنفسی و سرم جدا شده از خون خود ، بیماران خود را از نظر عفونت کروناویروس آزمایش کنند. CDC یک آزمایش تشخیصی معادل را برای ویروس رمان ایجاد کرده است ، اما صحت و ویژگی آن برای ویروس هنوز تأیید می شود. پس از تأیید ، مطابق کنفرانس خبری CDC در ژانویه سال 2020 ، کیت های تشخیصی به مراکز درمانی در ایالات متحده و خارج از کشور توزیع می شود.

 

طبق CDC ، هیچ درمانی برای هر نوع ویروس انسانی وجود ندارد. کسانی که کروناویروس معمولی را به خود اختصاص می دهند معمولاً به تنهایی بهبود می یابند و می توانند با استفاده از داروهای درد و تب ، استفاده از مرطوب کننده ، گرفتن دوش داغ ، نوشیدن مایعات فراوان و مایعات در خانه برای استراحت ، روند کار را کاهش دهند. رژیم های مشابه برای تسکین علائم شدید عفونت های کورو ویروس استفاده می شود.

 

چندین داروی ضد ویروسی موجود ، در اصل برای درمان ابولا و مالاریا ، ممکن است اثربخشی در برابر coronavirus رمان نشان می دهد ، دانشمندان قبلا گزارش زنده دانش. این داروها ویروس ها را با دخالت در تلاش برای تکثیر در سلول های میزبان غیرفعال می کنند. کلاس دیگری از دارو با نام "مهارکننده های پروتئاز" نیز نوید دهنده ای در برابر coronaviruses را نشان می دهد و به هشدار سیستم ایمنی بدن در برابر مهاجمان ویروسی کمک می کند.

 

از فوریه 2020 ، هیچ واکسن تأیید شده توسط فدرال وجود ندارد تا از ابتلا به عفونتهای کروناویروس جلوگیری کند.

 

دانشمندان واکسن کاندیدایی را برای SARS در طول همه گیری های ویروس ایجاد کردند و یک واکسن بالقوه MERS اخیراً در آزمایشات اولیه بالینی عملکرد خوبی داشته است ، اما هیچ یک از این موارد به بازار نرسیده است. گروه های تحقیقاتی در سرتاسر جهان در حال مسابقه دادن به تولید واکسن برای رمان عروق جدید هستند. CDC قصد دارد تا طی سه ماه چنین واکسنی را برای آزمایشات بالینی آماده کند. اگر و هنگامی که واکسنی ایجاد شده است ، با این حال ، مقامات بهداشتی باید قبل از انجام آزمایش های بیشتر و درنهایت تجویز واکسن ، نحوه شیوع شیوع آن را ارزیابی کنند.

 

منبع