سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا 108MP ویژگی عنوان اصلی دوربین Galaxy S20 Ultra سامسونگ نیست

چرا راه اندازی 108MP سامسونگ Galaxy S20 UlThe سامسونگ Galaxy S20 Ultra ترکیبی عجیب از قدیمی و جدید نیست - ما با یک اسلحه confetti از ویژگی های دوربین اینده منفجر شدیم ، اما همچنین با یک دوست قدیمی به نام "جنگ مگاپیکسلی" منفجر شد.

 

در اوایل دوربین های دیجیتال ، "جنگ مگاپیکسلی" حفر نامشخصی برای تولیدکنندگان بود که تعداد مگاپیکسل را محکم می زدند ، سپس این را به عنوان نوعی نشانگر عددی کیفیت تصویر به بازار عرضه کردند.

 

البته این روش قبل از آن بود که عکاسی محاسباتی ، این آیین نامه را خرد کرده و پردازش تصویر را به جای سخت افزار ، مهمترین عامل در کیفیت دوربین گوشی های هوشمند کند. با این حال ، ما دوباره در سال 2020 هستیم ، در حالی که گلکسی S20 Ultra درام مگاپیکسلی را می کشد و ادعا می کند که وضوح دوربین مانند یک بازگشت به فیلم My Chemical Romance است ، ناگهان دوباره اتفاق بزرگی افتاد.

 

پس اینجا چه خبر است؟ آیا سامسونگ به تازگی تعداد زیادی را دور می زند یا Galaxy S20 Ultra یک جهش واقعی برای دوربین های هوشمند است؟ پاسخ کوتاه این است ، بله ، S20 Ultra کاری واقعاً جالب انجام می دهد ، بلکه این که مگاپیکسلی ها دلیل اصلی هیجان انگیز نیستند. برای فهمیدن دلیل ، بیایید درون یک داستان سطل و آشپزی ایتالیایی شیرجه بزنیم ...

 

دوربین Galaxy S20 Ultra سامسونگ (اعتبار تصویر: سامسونگ)

چرا اولترا قله کهکشان است

اگر راه اندازی Galaxy S20 Ultra را از دست ندهید ، در اینجا سریع نسخه سیستم دوربین آن را بازگو می کنید. لنزهای برتر یک دوربین فوق العاده نسبتاً استاندارد 12 مگاپیکسلی f / 2.2 است ، اما در زیر این دو مورد جالب ترین سخت افزار دوربین گوشی های هوشمند است که مدتی دیده ایم.

 

در مرحله اول ، یک عمل پشتیبانی به صورت دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی f / 3.5 وجود دارد که 100x "Space Zoom" را ارائه می دهد که منحصر به فرد S20 Ultra است.

 

روی کاغذ ، این به نظر می رسد پایین تر از معادل تله فوتو 64MP f / 2.0 در گلکسی S20 و S20 پلاس ، که به طور مشابه پیکسل های 0.8 میکرون دارند. اما آنها فاقد لنزهای تله فوتوی معادل 102 میلی متر "خورده" هستند که در جیب پشتی S20 Ultra قرار دارند ، در عوض با بزرگنمایی تصویر 64 مگاپیکسلی به بزرگنمایی بدون ضرر (یا بزرگنمایی دیجیتالی 30 برابر) می رسند. این هنوز بزرگنمایی خوبی است اما خوب "فوق العاده" نیست.

 

ویژگی اصلی عنوان دوربین tra

تله S20 Ultra از فناوری استفاده می کند که از نظر تئوری برتری نسبت به دو بازیکن ثابت و رقیب خود مانند Oppo Reno 10x Zoom دارد. لنزهای اطراف آن مانند Oppo ، بزرگنمایی بدون ضرر را تا یک نقطه (در این حالت بزرگنمایی 4 برابر) فراهم می کند. سپس ترکیبی از تکنیک های دیجیتالی (برش و برش پیکسل) آن را تا 10 برابر بزرگنمایی می کند (که هنوز ظاهرا "بدون ضرر" است). پس از آن ، شما در یک جاده بزرگنمایی دیجیتالی سنگین ، به طور فزاینده تخریب شده و تمام راه را به یک زوم فضایی مضحک ، و تاکنون گل آلود ، و تا کنون گل آلود و تا کنون تبدیل کرده اید.

 

(اعتبار تصویر: آینده)

بزرگنمایی فضا به نظر می رسد یک ترفند جالب برای مهمانی باشد ، اما سامسونگ ادعاهای بزرگ خود را برای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی f / 1.8 S20 Ultra رزرو کرد. درو Blackard سامسونگ در پرتاب Unpacked با صدای بلند فریاد زد: "شما جزئیات کامل آلبوم عکس را با یک عکس به دست می آورید." به طور طبیعی ، او این کار را با "کلید گرفتن یک عکس با کیفیت بالا ، دوربین با وضوح بالا" دنبال کرد.

 

قبل از اینکه توضیح دهیم که چرا این بیانیه ها به ترتیب خوش بینانه و ساده لوحانه هستند ، یک دلیل کم صدا ترسناک بودن دوربین اصلی S20 Ultra وجود دارد - این سنسور بزرگ دارد. سنسور 1 / 1.33in S20 Ultra دومین مشترک است که تاکنون در یک تلفن دیده ایم و فقط توسط نوکیا 808 Pureview مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

 

چرا این یک معامله بزرگ است؟ تکنیک های یادگیری ماشین مانند "Deep Fusion" اپل و "دوربین AI" سامسونگ اکنون می توانند تأثیر بیشتری بر کیفیت تصویر نسبت به گذشته داشته باشند ، اما سخت افزار همچنان یک پایه مهم برای این toppings های محاسباتی است - و با همه برابر بودن ، سنسورهای بزرگتر از نظر عکاسی بهتر هستند. خمیر.

 

دوربین Galaxy S20 Ultra سامسونگ (اعتبار تصویر: سامسونگ)

معمای مگاپیکسلی

دلیل عدم مطلوب بودن سنسورها این است که آنها قدرت جمع آوری نور بیشتری دارند. قیاس کلاسیک ، تصور میلیون ها گیرنده حسگر (پیکسل ها) به عنوان سطل ، و فوتون های سبک به عنوان باران در حال سقوط در آنها است.

 

هرچه سطل بزرگتر باشد ، سیگنال تصویر آن قوی تر است و به تقویت آن نیز کمتر نیاز دارد که می تواند منجر به نویز شود (به نظر می رسد دانه برفی) یا دامنه پویای کمتری داشته باشد. این مخلوط مگاپیکسلی است - تعداد بیشتری از سطل کوچکتر را بر روی یک سنسور قرار دهید و تصاویر دارای پیکسل های بیشتری خواهند بود که به طور بالقوه می توانند یک تصویر واضح تر ایجاد کنند. اما سطل های کوچکتر معمولاً دارای سیگنال های تصویر ضعیف تر هستند که در صورت عدم استفاده صحیح از آن ، سر و صدای همه جزئیات اضافی را مبهم می کند.

 

به همین دلیل است که S20 Ultra (و سایر تلفنهای با وضوح بالا قبل از آن) به نظر می رسد بهترین های هر دو جهان را با "پیکسل binning" ارائه می دهند. حالت پیش فرض S20 Ultra اینست که با تبدیل گروه های نه پیکسلی به یک پیکسل بزرگ 2.4 میکرون ، عکس های 12 مگاپیکسلی را بگیرید. این "سطل" عظیم می تواند از بهترین عکسهای کم نور که از تلفن های هوشمند دیده ایم - حداقل از لحاظ تئوری پشتیبانی کند.

هنگامی که نور زیادی در دسترس است و می خواهید جزئیات شدید داشته باشید ، می توانید S20 Ultra را به حالت 108 مگاپیکسلی آن بچرخانید. این ایده به این معنا نیست که از مناظر 108 مگاپیکسلی استفاده کنید - قطعنامه ای که هیچ کس در خارج از تبلیغ کنندگان بیلبورد در آن واقعاً به آن احتیاج ندارند - بلکه این است که بدون از دست دادن کیفیت تصویر ، می توانید به جزئیات جلب توجه بپردازید.

 

این یکی از دلایلی است که دوربین های با وضوح بالا مانند Fujifilm GFX 100 وجود دارند. اما سامسونگ Galaxy S20 Ultra به دلایل بسیاری مبتنی بر فیزیک یک Fujifilm GFX 100 نیست. و دوربین هایی مانند آن به یک دلیل بزرگ در دنیای عکاسی جای خوبی دارند - در واقع استفاده از این رزولوشن بسیار دشوار و غالباً خود است. شکست دادن ، تعقیب کردن و این با سه پایه و کرکره از راه دور است.

 

چرا مگاپیکسل برای اکثر مردم مهم نیست

در دنیای واقعی ، کیفیت عکس از تعادل ظریف مواد و طعم ها ناشی می شود. تمرکز روی مگاپیکسل مانند پخت و پز پوتینسکا خوشمزه است و فقط روی تعداد پوسته های ماکارونی متمرکز می شود. بله ، یاری سخاوتمندانه شانس خوبی برای کاربی را افزایش می دهد ، اما ممکن است کل ظرف را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد.

 

علم رنگ ، پردازش تصویر ، کیفیت لنز و شاید مهمترین فوکوس خودکار ، به همان اندازه وضوح اهمیت دارند. اگر دو مورد آخر خسته نباشند ، وضوح تصویر بسیار بی ربط است. به همین دلیل است که "کلید گرفتن یک عکس با کیفیت بالا ، دوربین با وضوح بالا" واقعاً خارج از عکسهای با دقت صحنه دار نیست.

 

دوربین Galaxy S20 Ultra سامسونگ (اعتبار تصویر: سامسونگ)

هر دوربین سازش است و S20 Ultra فرقی ندارد. به عنوان مثال ، جالب است که سنسور اصلی 108MP آن دارای سرعت سریع Dual Pixel AF در S20 و S20 Plus نیست ، در عوض به دنبال فوکوس اتوماتیک فاز استاندارد ، پیشرفته تر می رود. این ممکن است این را با برخی از فریبکاری A.I جبران کند ، اما روی کاغذ می تواند این امر را مستعد تمرکز خطاها کند.

 

آیا این بدان معناست که ادعاهای دوربین S20 Ultra سامسونگ همه بازاریابی هوای گرم دارند؟ دور از آن. این سنسور بزرگ به طور بالقوه برای عکس های کم نور از طبیعت خوب بهره می برد ، و ما هیجان زده می شویم که چگونه این همه با سس محاسباتی خوشمزه سامسونگ مخلوط می شود. سامسونگ حاکی از همه چیز طبیعی بودن فیزیک بعید نیست و S20 و S20 Plus حتی ممکن است سازش بهتری برای اکثر افراد باشد.

تیراندازی به نقاط قوت آن

ستارگان واقعی سری S20 حتی می توانند ویژگی های نرم افزاری خلاقانه ای مانند Single Take (در بالا) باشند. این حالت همزمان چندین عکس مختلف - فوق العاده گسترده ، پرتره ، فیلم هایپر پلاس - در طی یک دوره ده ثانیه ای را ضبط می کند ، سپس به شما امکان می دهد بهترین ها را انتخاب کنید.

 

این ما را در حین بررسی اولیه Samsung Galaxy S20 Ultra تحت تأثیر قرار داد و کاری است که شما به سادگی نمی توانید با یک دوربین مستقل انجام دهید. خوب است به جای تلاش برای تبدیل شدن به DSLR های ضخامت 9 میلی متر ، تلفن های ترسناک مانند کاربر پیشگام مانند این را ببینید. بهترین دوربین ها همانند Fujifilm X100V هستند که برای متناسب با محیط طبیعی خود - و برای گوشی ها - که هنوز هم تا حد زیادی مورد استفاده قرار گرفته اند ، تکامل یافته اند.

 

ما هنوز نمی توانیم درباره S20 Ultra قطعی باشیم ، اما احتمال این است که وضوح 108MP آن برای پشتیبانی از تلاش سامسونگ برای تعداد زیاد (بزرگنمایی 100 برابر ، فیلم 8K با محدودیت ضبط پنج دقیقه) بیشتر از کیفیت عکس روزمره ما باشد. . ویژگی های تیتر آن پر از احتیاط است ، اما در زیر آنها سخت افزاری و نرم افزاری چشمگیر وجود دارد که باید S20 Ultra را به عنوان بهترین گوشی دوربین به عنوان مدعی واقعی معرفی کند.

 

با این حال ، در حال حاضر ، همه ما دیده می شود ترکیبات دوربین است - ما به زودی می فهمید که ظرف در بررسی کامل S20 Ultra ما به زودی چقدر خوب است.